- Sklep
- Reklamacje
Reklamacje
REGULAMIN ROZPATRYWANIA REKLAMACJI
Regulamin rozpatrywania reklamacji przewiduje dwa rodzaje zgłoszeń:
- wynikające z usterek dostarczonego towaru
- wynikające z niezgodności towaru z umową
Reklamacje będą rozpatrywane wyłącznie po zgłoszeniu ich na stronie internetowej http://zabawki-toys.pl/ Wypełniając zgłoszenie klient podaje powód reklamacji i opis usterki.
Reklamacje dotyczące uszkodzenia opakowań produktów powstałych w wyniku niestarannego zapakowania należy zgłosić drogą mailową, najlepiej dołączając zdjęcia produktu oraz przesyłki.
Zgłoszenie takie powinno zostać przesłane w ciągu 3 dni od daty otrzymania przesyłki.
Reklamacja wynikająca z usterek dostarczonego towaru będzie przyjęta do rozpatrzenia jeżeli:
- został wypełniony formularz zgłoszenia reklamacji na stronie internetowej http://zabawki-toys.pl
- został podany powód reklamacji oraz rodzaj usterki
- towar będący przedmiotem reklamacji został dostarczony przez odbiorcę do siedziby firmy Rekman. Towar nie może być wysłany przez odbiorcę na koszt dostawcy. W tym przypadku przesyłka nie zostanie przyjęta.
- towar został należycie zabezpieczony do transportu tj. w sposób wyłączający wątpliwość, czy zgłaszana usterka powstała u użytkownika, czy w trakcie transportu.
- do towaru został dołączony protokół reklamacyjny, którego wydruk dostępny jest po dokonaniu zgłoszenia na stronie http://zabawki-toys.pl
Dział Reklamacji każdorazowo przeprowadza weryfikację poprawności nadesłanych produktów i dokumentów z danymi zawartymi w protokole reklamacyjnym, o którym mowa w § 3. W przypadku stwierdzenia niezgodności towar zostanie odesłany do Klienta.
W wyniku uznania reklamacji , następuje zwrot towaru do dostawcy , naprawa lub obniżenie ceny w wymiarze proporcjonalnym do występującej wady towaru. W przypadku konieczności dostarczenia wymienionego lub naprawionego towaru koszty transportu do odbiorcy ponosi dostawca.
Reklamacja wynikająca z niezgodności towaru z zamówieniem będzie przyjęta do rozpatrzenia jeżeli:
- został wypełniony formularz zgłoszenia reklamacji na stronie internetowej http://zabawki-toys.pl
- został podany powód reklamacji oraz podana specyfikacja niezgodności
- zgłoszenie zostało dokonane nie później niż 5 dni roboczych od daty dostarczenia lub odbioru towaru.
Za towar niezgodny z umową uznaje się produkty:
- dostarczone niezgodnie z zamówieniem
- niezgodne z dokumentem sprzedaży co do rodzaju oraz ilości w chwili wydania
- towar nie odpowiada podanemu przez firmę Rekman opisowi.
Reklamacja wynikająca z wad towaru leżących po stronie producenta rozpatrywana jest do 12 miesięcy od dnia zakupu towaru.
Reklamacji nie podlegają:
- cechy fabryczne reklamowanego produktu
- towary, którym minął okres gwarancji producenta
- minął rok od daty zakupu potwierdzonej fakturą zakupu dokonanego w firmie Rekman
- uszkodzenia mechaniczne
- naturalne ślady zużycia produktu powstałe w trakcie jego eksploatacji
- uszkodzenia towarów powstałe w wyniku nieprawidłowego zabezpieczenia podczas transportu od Klienta do Działu Reklamacji.
Reklamacje nie będą rozpatrywane jeśli:
- towar nie został zakupiony w firmie Rekman
- przesyłka nie zawiera protokołu reklamacyjnego
- stwierdzono próby samodzielnej naprawy lub modyfikacji towaru
- brakuje oryginalnego opakowania towaru.
Podstawą kwestionowania sposobu załatwiania reklamacji oraz czynności serwisowych jest ewidencja reklamacji, dostępna dla Klienta na stronie http://zabawki-toys.pl Ewidencja dostępna jest dla Klienta przez okres 12 miesięcy od daty zgłoszenia.
Termin rozpatrzenia reklamacji zostanie podany nie później niż 7 dni od dnia przyjęcia towaru do reklamacji. W poszczególnych przypadkach termin ten zależy od sposobu rozpatrywania reklamacji przez dostawców i producentów współpracujących z firmą Rekman. Uwagi końcowe: Przy składaniu reklamacji kupujący powinien podać preferowany sposób załatwienia reklamacji (wymiana, obniżenie ceny, naprawa). Kupujący przy składaniu reklamacji decyduje w jakim trybie zareklamuje swój towar. Występują dwie możliwości:
- zgodnie z warunkami gwarancji producenta
- na podstawie ustawy, wówczas zastosowanie będą miały art. 556-581 Kodeksu Cywilnego
W razie wszelkich pytań i wątpliwości dotyczących rozpatrywania reklamacji prosimy o kontakt z naszym serwisem, tel. +48 786 866 669, e-mail: reklamacje@zabawki-toys.pl